۱۰ ایدهی بکر برای ایجاد محل کار ایدئال در منزل
فضای کاری شیک و تسکینبخش، بهرهوری و تمرکز شما را ازدیاد میدبخشد و کاری میکند که در هنگام کار، هم آسایش داشته باشید و هم بهتر کار کنید. خلاص گشتن از شر بینظمی و بههمریختگی، تشویش و احساسات منفی را افت میدهد و شما میتوانید به جای پاکیزه کردن دفتر و میز کار، روی طرحهای خویش تمرکز کنید. وقتی جای کار شما ساکت، شیک و بیسروصدا باشد، حس آسایش بیشتری میکنید و میتوانید برنامههای پیچیده خویش را بهخوشی خاتمه دهید. در این مقالع با ایدههای جداب برای ساختن فضای کار در خانه آشنا خواهید شد بنابرین با ما همگام باشید.
۱۰ فکر خوب برای ساختن فضای کار در خانه
۱. با استقرار بخشیدن نظمدهندهها، میز کار خویش را بیآلایش و پاکیزه نگه دارید
شما همه کارهای خویش را روی میز کارتان اجرا کنید؛ اکنون درصورتیکه میز کار شما پاکیزه باشد، حس بهتری خواهید داشت. با خریداری تجهیزات جانبی کارآ و نظمدهندهها، میتوانید ظاهر بیآلایشتر و زیباتری به میزتان ببخشید. به طورمثال میتوانید خودکارها را درون یک فنجان قرار دهید و از یک نگهدارندهی نشریه بهجهت پروندهها و کتابهای کوچک بهرهجویی کنید. ایضاً میتوانید درون کشوهای میز از نظمدهندهها بهرهجویی کنید و کاغذها و لوازم کوچک خویش را داخل آنها قرار دهید. با این کار هم از جاروجنجال پیشگیری خواهید کرد و هم لوازم خویش را از روبروی دیدتان بیرون میکنید.
۲. از قفسههای گشوده بهرهگیری کنید
اگر در اتاق کارتان قفسه ندارید، دلواپس نباشید؛ برایاینکه میتوانید از کمدهای باز به منظور سازمان دادن به دفتر کار خویش بهرهگیری کنید. با کمک کمدهای باز، هم از فضای آزاد دیوار نیک خوبی بهرهگیری میکنید و هم میتوانید درون کمدها لوازم نورپردازی استقرار دهید تا اطراف کارتان نورانیتر شود. بهخاطر نگه داشتن کتابهای خویش هم میتوانید از لوازم دکوری و تزئینی استفاده نمایید. ایضاً شما میتوانید در طبقههای این کمدها از سبدهای بزرگ بهرهگیری کنید تا لوازم کارتان را داخل آنها استقرار دهید و همه چیز را سامان یافته کنید.
۳. روی دیوار اتاق کار، سالنامه قرار دهید
قرار دادن سالنامه روی دیوار به شما کمک خواهد کرد تا به نقشههای کاری خویش دقت بیشتری داشته باشید. نگاشتن کارها در سالنامه کاری سبب میشود که روی زمان خویش کنترل بیشتری داشته باشید و بیاندازه کارآمدتر کار کنید. شما میتوانید تقویم کاری خود را با بهرهجویی از مقوا درست کنید و با ماژیک آنها را به مقدار روزهای هفته خط کشی کنید و نقشههای خویش را درون آنها بنویسید.
۴. گل و گیاه را روی شلف قرار دهید
بودن گل و گیاه در اتاق کارتان، بهرهوری شما را زیادتر میکند و به شما کمک میکند تا آسایش بیشتری در زمان کار کردن داشته باشید؛ بنابرین در اتاق کار خود قطعا گل و گیاه باطراوت را قرار دهید تا هوای درونی را پاکیزه کرده و محوطه را زیباتر کند. برای قرار دادن گل و گیاه میتوانید شلف و کمدهای دیواری را نصب کنید.
۵. میز و صندلی اتاق کارتان را زیرکانه تعیین کنید
بهخاطر تعیین میز و صندلی به منظور ساختن فضای کار در خانه، باید آسایش و تندرستی بدنتان را در تقدم قرار دهید و با دقت به گونه تلاش خویش، میز و صندلی استاندارد و شایسته را تعیین کنید. عرض میز باید به گونهای باشد که وسایل شما به صورت سامان یافته روی میز استقرار بگیرد. بلندی میز هم باید به مقداری باشد که به گردن شما آسیبی واصل نشود. اقسام میزها با ارتفاع ۷۰ تا ۷۵ سانتیمتر به منظور اتاق کار عالی هستند.
اگر میتوانید اندکی افزونتر خرج کنید و میزهایی را تعیین کنید که بلندی آن مستعد تنظیم باشد. صندلی درخور به منظور کار باید با ساختار تن آدم دارای تناسب باشد؛ برایاینکه صندلی ناجور بسیار به ستون فقرات صدمه میزند و به کمر و شانههای شما تأثیر منفی میگذارد. در تعیین میز و صندلی باید به زیبایی پیرامون هم دقت داشته باشید.
۶. نورپردازی پیرامون کار را جدی بگیرید
اگر میخواهید در زمان کار حس کوفتگی و بیرغبتی نکنید، اتاقی را به منظور دفتر کار خویش در نظر بگیرید که روشنایی طبیعی و پنجرههای بزرگ داشته باشد. افزون بر روشنایی طبیعی خورشید، میتوانید از لامپهای طلایی و سپید نیز در محدوده کارتان بهرهجویی کنید تا چشمهای شما کوفته نشوند و کمتر احساس خستگی کنید.
۷. قفسه لباستان را به اتاق کارتان تغییر دهید
یکی از ایمنترین و بیسروصداترین محلهای منزل، قفسه لباسها است. اگر قفسه بزرگی در منزل خویش دارید، میتوانید جامهها و لوازم خویش را از کمدتان خارج بیاورید و گنجه لباستان را به اتاق کار خویش تغییر دهید. با این کار در یکی از بیسروصداترین و خلوتترین فضاهای منزل به کارهای خویش میرسید و لوازم شغل خویش را از خردسالها جدا نگه میدارید! فضای گنجه یکی از بهترین گزینهها به منظور ساخت فضای کار در خانه است.
۸. فضای انباری و زیرپله را مختص کارتان قرار دهید
انباری و زیرپله از مکانهای خلوتی هستند که اندازه شلوغی و رفتوآمد اندک است و در این مکانها شما میتوانید با آسایش، به کارهای خویش برسید. بهخاطر احداث دفتر کار در این فضاها باید لوازم مازاد را بردارید و میز و صندلی اداری تان را در زیرپله یا انباری قرار دهید. ایضاً میتوانید زیرپله یا انباری را قفسهبندی کنید و لوازم خویش را درون آنها بگذارید.
۹. اکسسوریهای اتاق کار را به درستی تعیین کنید
شما میتوانید در مدلسازی درونی اتاق کارتان از لوازم و عناصر سازگار بهرهگیری کنید. اگر میخواهید در اتاق کار آسودگی داشته باشید، بهتر است در بهرهجویی از لوازم تزیینی زیادهروی نکنید؛ برایاینکه بیسروصدا بودن پیرامون به تمرکز بهتر شما کمک میکند. بهسبب تشکیل یک فضای کاری انگیزاننده و دلربا از ابتکار خویش کمک بگیرید. به عنوان مثال میتوانید از تخته سیاه یا وایت برد در مکان کار بهرهجویی کنید و نقشههای هر روز را روی آنها بنویسید.
۱۰. دفتر کارتان را در فضای برون منزل طراحی کنید
حال که بسیاری از کارها به صورت دورکاری انجام میشوند، حضور در دفتر کار شیک و لذتبخش، ارزش بیشتری پیدا کرده است. بهخاطر وجود در طبیعت قطعا نیازی نمی باشد که به فضای بیرون بروید! شما میتوانید میز و صندلی خویش را در حیاط خلوت، ایوان یا فضای پاسیو قرار دهید تا نسیم دلانگیز بهاری به چهره تان بخورد و در طبیعت تشریف داشته باشید. بهخاطر این کار میتوانید از لوازم مینیمالیستی و رنگهای ارگانیک در دفتر کارتان بهرهگیری کنید. چراغ مطالعه و لوازم نورپردازی را به میز کار بچسبانید و لوازم حیاتی خویش را درون گنجههای میز قرار دهید. سعی کنید فضای کارتان را به میز و صندلی خویش محدود کنید تا بتوانید در هوای رها بنشینید و کار کنید.
ماخذ: thespruce